busshistoriablevhistorier^^

Vad hände med,
Busschauffören: Har du leg?
 Jag: Joo..(tänker börja rota i min väska)
Bussc. :Nej men då är jag inte intresserad! Men om du inte hade haft de hade jag börjat tänka...

Asså va??:S Visst att han kanske hade börjat misstänka något, men kunde han inte ha gjort sitt undersökande lite mindre diskret och låtit mig visa leget och sedan fått gå vidare? xD

Haha, detta påminde mig dock om en av mina andra "busshistorier" xD :

Okej vad var jag? typ tolv tretton år? xD Skulle kliva på bussen, sa som vanligt; barn till umeå..
Hon: Har du legitimation?
Eftersom att detta var den tiden då jag inte ens funderade på att jag skulle behöva något leg, så sa lilla förvirrade jag: neej?:S Fast då kom jag på att jag hade ju min pasient-bricka som kanske borde räcka som "bevis" eller något? :)
Så tog fram denna och visade den stolt för henne^^
Men som alla vet som har haft en pasient-bricka så står då ens närmsta vårdnadshavare eller vad vi nu ska kalla det? Iaf, min mammas personnr.
Så, självklart så läste hon det och sa; Men du kan ju omöjligt vara barn, det står ju här att du är född 72!! *pekar*
Jag; Men neej?? här i typ mitten av kortet så med stora siffror står det ju 92.......
Hon: Nej men det är ju något annat, du är född 72!
Och lilla mycket osäkra jag står där alldeles förvirrad och fattar inte alls hur jag kan se ut som att jag är 32 år gammal på något sätt... :S
Fast då hade min mamma förstått att det var något fel, och så gick hon in i bussen och legitimerade sig som min mor och försäkrade henne om att jag inte var 32år! xD


Hahaha, ja asså jag vet inte att vad hon tänkte riktigt med, alltså visst att jag kanske på något konstigt sätt såg vuxen ut
för min ålder (kanske typ 18 eller 20 högst?:O ), men hallå, 32 år?!?!?!?! :O
Nejdu! xD Haha jag kände mig hemsk gammal och mamma sa att jag borde gå på systemet och visa mitt pasient-kort och säga; Men hallå, jag är 32 så självklart får jag köpa? xD Mest för skojs skull och se vad de skulle säga ;) xD


Aja, tillbaka till idag så gick bussresan ganska bra :) Någon ramdom person som var jag vet inte vad? xD Först tänkte jag skåning, men ibland så förstod man inte alls vad han sa, så tror jag ändrade mig lite tilll norrman tror jag :)
Han var då väldigt random som gick baklänges ned i trappen och stod upp typ halva resan för att det var skönare eller något? xD
Hehe, dock kanske jag själv inte var så normal då jag satt och åt kakor och läste en Kitty bok meeen xD ;)

Men hare fint nu! ;) Ska hitta på något annat :]
Kram.


Kommentarer
Postat av: Fanny =)

Haha 32 år !

2009-02-28 @ 17:29:21
URL: http://stenspanar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback