Kärtbarnharmånganamnkanske?

Hejsan! :D Ehrm... hoppar nog över det jag tänkte göra idag... Eller får se om jag kanske drar mig iväg till banken snart trots allt.. Men får se.. Vet inte, jag är lat! xD
Sedan vill jag inte ha mer tråkigt väder! :( Kan det inte bara vara sol?! :D
Sitter och fikar lite personal-fika nu (A)


Det är gött! :D

Fick en ny "insikt" eller vad man ska kalla det? Sedan jag började jobba på tuvan.. På just chokladbollar, eller negerbollar, vad ni nu vill kalla det ;)
Jag säger negerbollar, inte rasist. Men, när jag jobbar, så säger jag chokladbollar, för att det helt enkelt känns rätt!
Dock har jag märkt att det är många som säger negerbollar när de ska köpa, ungefär lika många som säger chokladbollar...
Fast några betonar det, och tittar sedan på mig för att se hur jag reagerar tror jag.. Men jag står där och ler, kunden har väl alltid rätt, right? :D
En dag,, kom dock någon fram till kassan och sa; Jag vill ha en såndär invandrarboll!
Ehrm,,, jag visste inte riktigt om jag skulle börja skratta, eller bara stå och gapa.. Tror det blev en riktigt konstig blandning! xD
Vet inte riktigt vad jag tycker är okej, lixom, negerbollar har alltid hetat det för mig,, men invandrarboll,,, det känns som att det är mer betonat (eller mer menat åt det rasistiska hållet i alla fall..) Såå,,, inte okej enligt mig..!

Sedan finns det lite annat roligt, som moccarutor (stavning?>.<) som jag kallar det,, har även andra namn, som; Choklad-rutor/mums cocosrutor,, tom. Kärleksmums!:) Det finns fler namn också, men nu har jag lite för dåligt minne för det^^
Men det är ganska roligt att det finns så många namn för olika saker:)
Som man brukar säga; Kärt barn har många namn.. :)
Kram.


Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Hallåå där ! :') Har ni bra väder hos dig ? :D

2009-07-09 @ 17:50:16
URL: http://haaiidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback