Jagvetattdugjorderätt.

Så okej, jag har lovat att jag ska skriva en åsikt om vad jag tycker om en viss sak... Denna grej, skriver jag just nu, bara för att det känns rätt,, vet att det bara är en som kommer få en "aha" upplevelse när den läser det, men jaja :)
Eftersom jag inte fått något förslag på vad jag ska skriva om, så kom jag på denna själv alltså,, ungefär.

Så, vad tycker jag om skvaller? Vad tycker jag om att man "tjallar" på någon?
Skvaller? Tjaa... Alltså det beror på vad det är för sorts skvaller? Liksom kändis skvaller kan jag leva med, det har alltid funnits, kommer alltid att finnas, även om det nästan aldrig är sant? :S Sådant skvaller tycker egentligen jag inte om, rykten som människor kan skapa om andra, som inte stämmer. Det är inget annat än fel. Det är skitsnack. Sådant gillas verkligen inte i min värld. Även hur dum/ful/hemsk/cp/konstig/vaddunuhittarpå så förtjänar denna person inte rykten, inte skitsnack som inte stämmer, så är det! . :P
Men, okej, nu till den viktigare delen.. Att "tjalla" på någon, som det så fint kallas.. :P Jag tycker att det beror lite på vad det är egentligen.. Liksom,, jag har min gräns, vars jag tycker det är okej, detta kan jag veta och inte ha dåligt samvete om jag inte berättade för någon... Och känslan; Shit... Det här känns inte alls så bra att bara jag vet, du kanske behöver hjälp, eller att någon mer vuxen kan hjälpa dig? ... JA jag vet att vuxna är konstiga i huvudet, men vet ni vad? De hjälper faktiskt, när ni vill att de ska hjälpa dig, när du ger dem en changs, de förstår, och de är mycket mer kapabla till saker som lilla jag inte kan göra?...:P Nej, jag är ingen skvallerbytta, jag har en ganska hög gräns, jag går inte runt och berättar om vad som helst. Men om någon kom fram till mig och sa att de typ har mördat någon, så skulle jag nog inte vara så tyst... Så berätta inte sådant för mig! :O Oki? ;)
Nej, men som sagt, alla har sin egen gräns, när det känns rätt att berätta och inte rätt. När du känner en enorm lättnad över att ha berättat något, då vet du att du har gjort rätt. Om du inte känner någon skillnad, gör du det bara för att göra det, det är bara onödigt :P
Så min åsikt? Skvallra inte om onödiga saker, "tjalla" endast om det känns bäst för alla parter, förutom att din kompis kanske inte blir gladast i världen på dig? Men, det kanske är värt det i längden. Och framförallt; Snacka inte skit! :P


Hur många hade nytta av denhär åsikten? Förutom att en massa säkert nyss tänkte att ni aldrig ska berätta saker för mig? :P Well,, ni gör som ni vill... Jag finns här om ni vill prata, och jag är inte den som "tjallar", om sådant som jag tror ni tänker berätta för mig. Jag är tålig, jag klarar mycket. Jag finns här.


Däremot; Vännen, jag vet att det känns svårt, jag vet att dina kompisar inte gillade det, de blev arga.. Det är klart du blev ledsen, jag förstår, verkligen (Dettaharjagredanförklaratfördig..).. Men, det kommer bli bättre, jag lovar. Jag tycker att du gjorde rätt, även, om jag måste erkänna, om jag inte kanske skulle ha gjort det själv, men jag var inte i samma situation som dig. Så jag förstår dig, och jag tvekar inte en sekund över att det du gjorde var fel på något sätt. Nej, det du gjorde var rätt. Det vet jag för att du är en otroligt vacker människa, du bryr dig, du finns alltid där, du är en otrolig fin person vännen, jag kan inte förklara allt som du är i ord helt enkelt! xD
Så jag finns här, för att stötta dig, alltid. Inget skulle få mig att ändra mig, så länge du inte tänker "hugga" av mig också.. >. < 
Men då får jag inget val, och när inte jag finns där, så vet jag att han finns där, precis brevid dig, och jag vet, att han,, kan ge dig allt jag inte kan ge dig just då.
Jag gillar dig verkligen vännen, du förtjänar att må bra, precis som alla andra. Som sagt, jag finns här om du vill prata, eller om de får lust att göra något dumt, 24/7, det är bara att höra av dig.
Du vet vem du är. <3



Så var det sagt.
Kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack

2009-06-26 @ 00:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback