Hemhemma!

Jag vet att det var länge sedan jag skrev. Och ja det händer saker i mitt liv även om jag inte alltid påskiner detta! Om det är intressant är en helt annan sak! Men okej, jag ska försöka vara bättre på att blogga! :)

Vad har hänt sedan sist då? 
 
Ja jag har varit hemhemma i Skellefteå! Väldigt skönt/trevligt/roligt/mysigt att vara hemhemma faktiskt! :) 
Bara att träffa familjen för en gångs skull är faktiskt väldigt uppskattat! För om det ska vara en sak som är en stor nackdel med att flytta långt hemifrån så är det att man knappt kan träffa sin familj längre. Mest eftersom att man på universitetet inte har lika många lov hela tiden, samt att åka hem över helgen är ganska dyrt eller ganska ovärt beroende på om man åker flyg(dyrt) eller buss/tåg(lång tid). 
 
I Skellefteå blev det i alla fall lite ditt och datt; Bjuröklubb, trästocks alla tre dagar(VÄLDIGT kallt sista kvällen), SOFIA (!), mys med Tiara, förstöra Tobbes dator (och fixa mammas gamla), Båtmuseet, bortskämd med god mat(palt och friterat var extra uppskattat!^^), hårfärgning, promenad, Bergsbykiosken(större glass finns ej!) mycket prat, pappas stuga, buss i 9*2 h(och detta är alltså inte hela vägen hem, utan till Umeå).
 
För övrigt kan jag tala om att åka tillbaka till Uppsala var ungefär som att man åkt på semester, sjukt varmt! Vi kanske inte behöver någon semester i Grekland trots allt ;) Märkte även ganska klart och tydligt att det blir mörkt mycket fortare i Uppsala jämfört med Skellefteå där det typ är ljust hela natten.. 
 
Det var helt klart värt att åka hem i alla fall, ångrar inte en sekund! Hade gärna stannat längre :) 
Eftersom att jag är sämst på att komma ihåg att använda min kamera så får ni en gammal bild på sötnosen! Som för övrigt var väldigt irriterad på mig för att jag tog en massa bilder.. ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback