Massa snack om kemi.

Har haft lite ångest de senaste dagarna över plugget som ska börjas med till våren. Det är nämligen så att vi tydligen ska gå med de som började höstterminen denna termin, vilket betyder att vi ska ha endast kemi en hel termin! Och sedan ska vi gå biologin med de som börjar nästa termin, krångligt:) Lär ju dock känna mycket fler människor sedan än de som bara gått med en klass! 

Har mest haft ångest på grund av att vi hade den BÄSTA kemiläraren i gymnasiet, och det kändes som att jag inte lärde mig så mycket. Det ringde en kille till mig(som går kand. bio.) och berättade om detta, han tyckte i alla fall att jag inte skulle oroa mig så mycket eftersom att de som inte klarar detta är de som inte kommer på föreläsningar eller ens försöker... Så det känns lite bättre i alla fall, förhoppningsvis överlever jag:)

Kollade även på vad kurserna skulle handla om och såg att det var en hel del jag kände igen i alla fall, men antar dock att det blir svårare eftersom att det är på en högre nivå osvosv:P

Om det dessutom är som förra året kommer vi gå igenom en kurs(5hp), på lite mer än två veckor, yaay! Anledningen till detta är då förstås att vi går alla kurser var för sig.. Vilket jag tycker är väldigt skönt, men samtidigt om vi ska gå igenom saker så fort så blir jag lite rädd :S 



Jag vet ju dock inte, efter denna termin kanske jag tycker om kemi mer än någonsin!^^
(eller så inte?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback