Kursinfodag.

Varit på någon slags kursinfodag idag, var väldigt intressant att höra en massa om kurser som man kan välja! Finns mycket mer kvällskurser och sommarkurser som kan vara intressanta än vad jag trodde! :) Vill välja alla kurser nu och gå alla kurser nu!!!! :) Fast det går ju inte förrän tredje året dock :/ Bortsett från vissa kurser då!

Så sitter för tillfället och knåpar ihop något fint eftersom att vi nu skulle rapportera in lite om vad vi frågat vid några postrar! Dock på 700 ord så jag måste räkna dem allihopa eftersom jag inte har ett bra Word, yaay :D

Insåg just hur mycket klockan var, och min dators batteri dör snart! Så jag måste nog sluta nu! :)





Kommentarer
Postat av: Mirjam

SV; Alltså jag kan känna att man gärna kunde ha fått dessa två dagar ledigt! Men icke sa nicke om man pluggar kemi haha ;)

Huvva! Vi läser en 15hp kurs, så kan mycket väl vara samma:) Jappsi, hela programmet är på engelska! Men känns nästan lika bra, är ju ändå bara en massa konstiga kemiord och det är ju same shit på svenska så ;)

2012-03-29 @ 20:31:50
URL: http://mirjamdannborg.se
Postat av: Mirjam

SV; Okej! Ja, vi läser i alla fall ett helt år med kemi och nästa år blir det molekylärbiologi:) jag hade ju faktiskt tänkt söka det program du går! Vilka biologikurser läser ni sedan?



Haha, ja, sjukt jobbigt med två olika språk! ;O då är det ju mke lättare att ha allt på engelska (A)

2012-03-29 @ 20:53:33
Postat av: Mirjam

SV; Okej! Våra linjer liknar faktiskt varandras riktigt mycket ändå! =) det jag går kallas Life Science, ett kanditatprog på tre år! Ett år kemi kurser, ett år molekylär biologi (då vi också läser genetik fast med molekylär inriktning, cellbiologi, mikrobiologi/molkylär biologi och fysiologi) och trejde året är helt fritt och med ett ex. arbete givetvis:) dock ska kurserna väljas utifrån om vi vill ta en examen i kemi eller molekylärbiologi=)



Det är ju en ganska bred öppning på programmet, så det beror helt på vad man väljer att rikta in sig på! Miljö, medicin, motion och hälsa, kriminalteknik... Får se vad det blir! Själv då?



2012-03-29 @ 22:08:26
Postat av: M

...och såååååå mycket jobb är det inte, nog bara jag som gnäller på bloggen heheheh ;) inget som man inte klarar efter natur!

2012-03-29 @ 22:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback