vägskälocholikastigar..

Foto av: Fanny Wiksten.


Vi står alla vid ett vägskäl lite då och då. Funderar vilken väg man verkligen borde gå,, den lätta, platta stigen, eller den stigen som kanske inte ser så svår ut, men man ser stenarna ivägen på den, grenarna som sticker ut, och ibland något annat som tagit över stigen, så att du knappt kan se vars du färdas.
Just nu verkar alla vara just där, vid sitt vägskäl. Många har valt, många funderar.
En del har det svårt, jobbigt.. Jag finns där för dem.
Men det har sina nackdelar, jag dras med, jag förstår inte, varför blir det så? Jag försöker, gör mitt bästa, men till slut sitter jag där och tänker, vad hände egentligen?
Det hände för ett tag sen,, det har klarnat nu, jag förstår allting,, förutom en grej, som bara en enda kan förklara. Men hur jag ska lyckas med det, vet jag inte riktigt än.
Nu händer det igen, det kom nya vägskälar och mer vänner.
Och vars är jag? Jag är vid ett vägskäl jag också.
Problemet är, jag ser ingen lätt stig. Jag ser en stig som är både lång och svår, med hinder och taggar. Den andra stigen, är som den på bilden, man ser en bit av den, med hinder, men där helt plötsligt är en krök, och man ser inte vad som händer efter det, vad kommer då? Ett nytt vägskäl? Mer hinder? Större hinder?
Jag står där och trampar..
För mitt största problem är, vilken stig ska jag välja egentligen?! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

lyssna lite mer på peter :D

2009-08-05 @ 22:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback