vojällhennaförnå?:O;)

Och helt plötsligt! Bara sådär pang boom! Då slog de mig! Jag förstod, jag förstod precis vad hon menade!
Ja, jag förstod vad mamma menade med att jag låter som en umeåbo när jag kommer hem..
Jag låg i sängen och tänkte, och så helt plötsligt tänkte jag "flygit uti någerst!" 
Haha, så skulle jag aldrig tänka! xD Skulle snarare ha tänkt "åt tjotaheiti!" 
Men, uti någerst, det är i alla fall inte något jag har hört någon skellefteåbo säga ;) 

Biskopens, det får mig att tänka på dialekter.
Eller, rättare sägt, Payala! ;) Så som vi flummade med payalaborna alltså, om att Skellefteå var bättre än Payala, för de tyckte ju självklart tvärt om ;) Deras dialekt är härlig!^^
Payala!;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback