Tuvanärnogamåjagsäga;)

Hej :)
Idag har det inte hänt så mycket, jag har mest bara latat mig och sett lite film!^^
Och ikväll blir det harry potter, och jag är jätte peppad på det! :D
Så det blir nog bra ;)




Förresten så är tuvan helt sjukt noga med allting! xD Så tänkte berätta litegranna för jag har lite å göra ;)
Till att börja med så får man självklart inte ha örhängen, halsband, arband, allting som det kan fastna lite smuts så att det kan hamna i smeten eller liknande? Sådant som man inte tänker på direkt, men tydligen så går det i alla fall! xD
Men det förstår jag i alla fall, för det har också många andra resturanger och cafén, tror jag? :S
Det jobbigaste är att man måste byta handskar heela tiden, och nu menar jag inte ibland, utan verkligen hela tiden!
Det är när man bakar som det är jobbigast, för så fort man tex. tagit socker så måste man byta handskar när man ska ta mjöl.. Detta för att det kanske kan hamna ett pyttelitet sockerkorn i mjölet! :O..
Liite jobbigt ;) Sedan om man rört vid ett handtag då man nyss tagit på sig handskarna så måste man också byta.. Bakterier you know :P Trots detta så ska vi ju självkart städa allting också, jätte noga! Och tvätta händerna ofta..
Och rör vi kakorna med händerna, utan handskar, måste vi slänga dem.. Och om något ramlar ned på backen så måste vi också slänga det, eller diska det! xD Visst, okej kakor och bestick, men en bunke ramlar ned på golvet så måste vi diska det?! :S Det är lite överdrivet.. Tycker jag i alla fall.. 
Sedan i måndags då när diskmaskinen var trasig också, man får ju inte hand diska för att det måste vara minst 60 grader för att alla bakterier osv ska försvinna typ :S
På vanliga resturanger och caféer bryr de sig inte alls lika mycket, handskar använder de inte 24/7 och om diskmaskinen skulle gå sönder, så nog skulle de hand diska alltid!
Menmen, det är bra att vara noga, på det sättet vet man att inget kan hända, och då känns allting mycket bättre, eller hur? xD

Jag trivs på mitt jobb, alla mina jobbkompisar är underbara! Så inte klagar jag ;D
Tänker bara tillägga att åt er alla bakterie-rädda personer, så är tuvan det rätta stället för dig !
För er som inte är, kom dit ändå, det är otroligt fint och vi har många goda kakor, toast och även en ny kycklingsallad! MUMS:D


Såg nyss Harry Potter trailern! Jag är verkligen peppad nu! xD Tror jag ska läsa alla böcker också igen! :) Fast först måste jag läsa ut några andra innan, det blir mycket läsande de senaste veckorna! xD
Kram! :)

Kommentarer
Postat av: FotobyDenise [O R D & F O T O]

SV: Hos mig har det faktiskt varit 32 grader nästan hela dagen:P Så tråkigt att det är dåligt hos dig:(

Nja jag är inte så bra på filmer, men dagboken är bra;) Eller the notebook som den heter på engelska:D

ha en bra kväll och hoppas du hittar någon bra:)

KRAM

2009-07-22 @ 19:45:46
URL: http://fotobydenise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback