Intesammasak..

Jag tänkte ta en liten text ur en bok som jag fick låna av hj igår..:) Den heter Tänk om...! 
Denna text fick mig att komma på att det fanns en anledning till varför jag älskar sk. andakts böcker!!


En skolklass fick e uppgift att rita en teckning av hela sin familj.

Sedan skulle elevcerna visa teckningarna för varandra.

En pojke med mörk hud och adrokrulligt hår visade fram sin teckning och de andra i klassen förundrades över att hans mamma och pappa var vita.

"Det är för att jag är adopterad", svarade pojken.

"Vad betyder adopterad" frågade en av klasskompisarna.

"Det betyder att när jag var en liten baby växte jag i mammas hjärte istället för i hennes mage", svarade pojken...

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback