Day 01 – Introduce yourself.

Jag heter Emelie Anna Gunilla Grabbe, Anna heter jag för att min faster och någon annan eller liknande heter "typ" Anna(och min mamma "döpte" sig till det för att hon skulle ha namnsdag då de inte hade hennes namn tidigare) och Gunilla för att min kära moder heter så:). Varför jag heter just Emelie har jag dock ingen aning om. Jag trivs väldigt mycket med mitt efternamn, I love it:) (inte alltid varit så)
Jag är 18 år, fyller 19 den 11 april. Jag går Naturvetenskapliga programmet på Balderskolan här i Skellefteå, om ett halvår går jag ut skolan och jag har lite panik över detta eftersom att allting inte är bestämt riktigt för vad som ska hända senare, ett sabbatsår från allt plugg blir det i alla fall!
Jag är född här i Skellefteå men har även bott i Piteå från jag var ungefär 1.5år tills jag började fyran:) Jag bor i ett radhus tillsammans med min mamma, hennes man Stefan, mina två småsyskon Tobias och Sandra, en katt Tussie och min finaste hund Molly:)
Jag har brunt hår, fast egentligen är det mer rödaktigt och allmänt konstig färg så jag färgar mitt hår. Mina ögon har en väldigt konstig färg, i solljus är de väldigt gröna, men annars är de mest blå/grå/gröna, lite blandat! Jag föredrar att måla mina naglar hela tiden eftersom att om jag inte gör det så går de av DIREKT.
Jag har en pojkvän som heter Johan, för er som missat det, och han är lika gammal som mig och går tredje året på teknik på Balder:) 

Jag är väldigt tystlåten av mig, jag försöker prata med folk, men jag måste påstå att jag inte är särskilt bra på att prata med folk som inte babblar på som någon annan tok ;) Eller åtminstone pratar mer än jag. Jag är däremot en bra lyssnare och dessutom väldigt omtänksam om alla i min närhet. Jag älskar att tillbringa tid med mina vänner, de gör oftast min värld gladare:)

Jag går ingen sport just nu, däremot vill jag gå handboll, det är verkligen jättekul och den sport jag har tyckt om mest av de jag provat (fotboll, friidrott...). Tyvärr har jag inte tid då skolan tar upp mycket av min tid just nu, dessutom har jag just nu inte ens råd att betala medlemsavgiften då jag ska slösa en massa andra pengar på annat! xD Men saknar det ibland..

Något jag verkligen tycker om är choklad, fast jag är väldigt bortskämd eftersom att jag endast tycker om Marabou orginal, fast Marabou daim funkar den också, daim, polly och kexchoklad är de andra chokladsorter som fungerar:) Jag är ganska duktig på att äta goda saker, detta eftersom att jag är sugen på något ganska ofta, och tidigare hade jag väldigt bra ämnesomsättning så inget fastnade på mig, nu låtsas jag bara att jag har lika bra ämnesomsättning.. xD. Jag måste dock erkänna att jag är ganska kräsen överhuvudtaget när det gäller saker som jag stoppar i mig, om det är inte gott, äter jag inte eller äter jag väldigt lite av det, oftast anledningen till att jag gått ner något kilo när jag varit hos min fader. (han gör nyttig mat, jag tycker inte om nyttig mat heller, fullkorn? NEJ TACK, det är jätteäckligt:) speciellt fullkornsbröd som är proppat med andra ogoda saker. )
Ibland får jag ett väldigt stort shoppingbegär, som tex idag, och det slutar inte förrän jag har shoppat något, förutom det skulle jag inte påstå att jag är en shopaholic, jag köper inte något varje dag i alla fall:)

Min musiksmak är väldigt svår att beskriva, för jag har ingen egentligen? Jag skulle kunna påstå att jag kan lyssna på vad som helst, dock gillar jag varken jazz, riktigt klassisk klassisk musik eller riktigt hård hårdrock när man inte hör vad de säger, något som heter growla gör det de gör tydligen har jag fått lära mig... Men jag har faktiskt inget emot att lyssna på något svängit/rockigt eller något väldigt lugnt.. Däremot tror jag att jag hellre lyssnar på lugnare musik, det fungerar väldigt bra när jag är ledsen eller upprörd på något annat sätt, lugnar ned mig väldigt bra. 

Jag har inga tatueringar eller så, bara två hål i öronen. Har dock funderat på att skaffa både navelpiercing och tatuering, piercingen blir inget av längre och tatueringen har jag ingen aning om vad det skulle vara och vars jag vill ha den, dock blir jag mer och mer sugen då det känns som att en massa personer tatuerar sig just nu:(
Jag har aldrig varit utomlands, eller åtminstone inte längre än Finland och Norge och tycker inte att det räknas så mycket, däremot ska jag till Turkiet med Johan den 16 april!:D Grabbe är meganervös:$
Rökt eller snusat har jag heller aldrig gjort eller ens provat, tycker bara att det är allmänt onödigt. Jag har druckit någon gång och förstår inte riktigt det SUPERMEGAROLIGA med det, det är väl okej? Mitt påstående "man kan ha roligare utan dricka" står jag fast vid, eftersom att jag faktiskt har haft tio gånger roligare alla gånger då jag varit nykter:) Dock säger jag inte att dricka är tråkigt bara för det:P
SÅÅÅÅÅ, jag kanske inte är roligaste människan i världen, men vad ska jag säga? Folk gillar mig ändå av någon anledning?:]

Det som jag gillar mest i hela världen är i alla fall att krypa ned i en säng/soffa med något gott tillsammans med någon/några jag tycker om framför en riktigt "må bra" film!:) Det är så mysigt som det kan bli.


Jusste, jag är mest nöjd med denna bild eftersom att jag hade fint rött hår då, dock kan jag inte färga håret den färgen just nu, inte bara för att färgen kostar 150kr, utan även för att jag behöver min superfärgare Sofia Lindmark för att det ska bli bra!:)<3 Å hon e i NORGE! 
Då vet ni det också:)

Kommentarer
Postat av: sofia

hihihi köp den och ta med den hit så fixxxxar jag ;D *sorry att det var megalänge sen jag läste din blogg...ska skärpa mig:] *

2011-01-14 @ 16:48:47
URL: http://duodeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback