Blommor och picknick :)

Idag hade jag och johan tänkt gå ut och ha picknick och ha det mysigt, när man dock tittar ut genom fönstret så spöregnar det, och enligt väderrapporten ska det göra det ungefär hela dagen idag och i morogn, yaay! Så blev nog lite dåligt med det, kändes inte så lockande att gå ut att hitta blommor som jag ska testa att nyckla heller, vilket var lite sämre :/ Får väl vänta tills det blir lite finare väder, vilket det förhoppningsvis blir någon gång :)

Pluggar för tillfället en massa blommor, har ca 200 att lära, av dessa kunde jag ungefär 5 från början, så man kan väl som säga att jag har lite att lära.. :P Men kan några fler än 5 arter numera i alla fall !
Är mer rädd inför den tredje delen av provet, dvs nycklingen :S (man ska alltså använda floran för att ta reda på vilken sorts blomma man håller i, olika sex blommor eller gräs osv, på 2 timmar... :S)

Måste säga att ända sedan jag började denna kurs har min värld blivit mycket större, helt plötsligt när jag tittar på gräs ser jag inte bara gräs längre! När man sedan cyklar förbi olika saker utomhus vet vad man vad det heter, helt fantastiskt känsla ibland ^^






Saknar dessa babes väldigt mycket :* Och om inte allt för länge ska jag få träffa dem båda! Ångrar lite att jag inte valde att övertala Johan att stanna längre i Skellefteå, men det får väl bli bra ändå.. :)


Update: picknicken blev inomhus :) Funkade finfint!

Kommentarer
Postat av: jempa

haha de är lugnt;)

ska väl antingen jobba, resa eller plugga om jag kommer in på skolan:) blir umeå isåfall!:)

2012-06-17 @ 09:35:17
URL: http://jenniferlovstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback